Elektrický Ford Explorer ze své baterie zásobuje elektřinou domácnost (V2H)
Podíváme se na elektromobil Ford Explorer s baterií o kapacitě 80 kWh, který je propojen s technologií SC Energy se třemi domácími bateriemi a fotovoltaickým střídačem. Klíčovým prvkem systému je zařízení, které funguje jako DC nabíječka, ale zároveň je připravené pro technologie vehicle-to-home (V2H) a vehicle-to-grid (V2G). Ukážeme si, jak funguje funkce V2H. Simulovali jsme výpadek sítě, takže dům nebyl napájen z veřejné distribuční soustavy. V takové situaci vůz dodával domácnosti energii o výkonu 2,2 kW, což jasně dokazuje, že Ford skutečně dokáže napájet dům elektřinou. Následně jsme zvýšili odběr přes 400V zásuvku tím, že jsme začali nabíjet také Teslu. Chtěli jsme zjistit, jaký bude výsledný odběr. Při současném provozu domácnosti a nabíjení Tesly jsme naměřili odběr 6,3 kW z vozu, v jednom okamžiku dokonce až 14 kW. Postupně jsme zaznamenali hodnoty 6,7 kW z baterie, 10,8 kW z akumulátoru a konkrétně 9,7 kW z Exploreru. Jedná se tedy o praktickou ukázku využití funkcí vehicle-to-home a vehicle-to-grid. V nastavení vozu, v sekci nabíjení, je dostupná volba obousměrného nabíjení. Výrobce tuto funkci omezuje na celkem 4 000 hodin, po které může vůz dodávat elektřinu z baterie, nebo na celkové množství energie 10 MWh (10 000 kWh), které systémem proteče. Dokázali byste si představit, že váš elektromobil napájí domácnost při výpadku elektřiny? Využili byste tuto funkci i vy?
#ElectroDad #elektromobil #fordexplorer #fotovoltaika