V tomto sněhovém videu názorně popisuji jaký vliv má zima a mrazy na elektromobil.

Jak elektromobil v zimě startuje? Zcela obdobně, nebo lépe než spalovací auto, zejména diesely. I když jsou tuhé mrazy. Vemte si že baštou elektromobility je severské Norsko. I elektromobil má klasickou 12 V olověnou baterii, která musí být nabítá, aby jste mohli nastartovat, resp. aktivovat řídící elektroniku elektromobilu.
Jaké má elektromobil jízdní vlastnosti v zimě, na sněhu a náledí? O kapku lepší než spalovák, protože má jemné odezvy na plyn a má výborně rozloženou hmotnost mezi nápravami a těžiště nízko.
Jaké obouvá elektromobil pneumatiky? Stejné jako auto se spalovacím motorem.
Jak je v elektroautě teplo? Jasně, tepelné čerpadlo velice rychle nabíhá a už za 30 vteřin hřeje.
Má elektromobil některé výhody oproti spalovacímu autu? Ano, např. ho můžete na dálku z mobilní aplikace předehřát, resp. si ho nechat prohřát v přednastavený čas před odjezdem do práce.
Jak je elektroauto v mrazech komfortní? Stejně jako spalovák.
Jak se v zimě snižuje dojezd elektromobilu? O cca 20 až 40% podle toho jak jsou tuhé mrazy a jak moc si topíte, resp. kolik máte studených startů, kdy se musí přohřívat znova celá kabina.
Jak se v mrazech zvyšuje spotřeba elektromobilu? Viz snížení dojezdu.
Elektromobil na horách. Co dělat v zácpě? Vyhřívjete si jen sedačku a volan – mají minimální odběr elektřiny, jen desítky watů.

Ve videu je náš elektromobil Nissan Leaf 30 kWh Tekna z roku 2017.

 

Odpovědět

Please enter your comment!
Please enter your name here