Tesla Modely Y sytí domácnost elektřinou. V2H díky DC wallboxu a střídači Sigenergy
Natáčíme v Nymburce video o technologii vehicle-to-home (V2H). Tato funkce umožňuje, aby automobil dodával elektrickou energii pro domácnost ze svého velkokapacitního akumulátoru. Často se tvrdí, že Tesla tuto schopnost nepodporuje. Přesto zde majitel dvouletého Modelu Y prokazatelně napájí domácnost elektřinou přímo z akumulátoru svého vozu. Na mobilní aplikaci je vidět, že právě probíhá vybíjení výkonem 6,3 kW. Elektřina z auta proudí přes střídač – konkrétně jde energie stejnosměrným proudem (DC konektor) z vozu do zařízení SI Energy, kde se nacházejí akumulátory pro fotovoltaiku i fotovoltaický střídač. Součástí systému je také DC nabíječka pro elektromobily, která funguje jako DC/DC měnič. Stejnosměrný proud tedy putuje z Modelu Y do DC měniče, odkud pokračuje do střídače, jenž jej převádí na třífázový střídavý proud o napětí 400 V. V systému je i 400V zásuvka, která současně nabíjí jiný elektromobil. Jeho odběr činí 4,7 kW, zatímco domácnost měla v tu chvíli spotřebu přibližně 2,2 kW. To jasně dokazuje, že Tesla reálně podporuje technologie vehicle-to-home i vehicle-to-grid (V2G), aniž by je oficiálně uváděla. Stejný princip byl vyzkoušen také s Teslou Model 3 Highland a fungoval rovněž. Oficiálně tuto funkci podporuje například Ford Explorer, u kterého je využívání omezeno na 4 000 hodin a 10 000 kWh (nabíjení/vybíjení). Testování proběhlo také u Fordu Explorer, a to se systémem SC Energy, který na českém trhu instaluje společnost Innogy.
Co říkáte na to, že i Tesla Model Y dokáže napájet domácnost elektřinou, i když to výrobce oficiálně neuvádí? Myslíte, že by se tahle funkce měla stát standardem u všech elektromobilů?