obsah videa
01:21 Eko faktor elektromobilů v mých recenzích
02:41 (Neobsazené) osobní automobily jsou výrazně neekologické
03:48 Negativní spirála provozu spalovacích aut nejen na zdraví lidí
04:30 Máme právo pálit přírodní bohatství příštím generacím?
05:11 Je snažší kontrolovat emise 25 uhelných elektráren než 6 000 000 aut v Česku se studenými starty
06:11 Evropská agentura pro životní prostředí o emisích v dopravě
08:20 Ministerstvo životního prostředí o znečištění z dopravy
09:13 Studie o vývoji dopravy z hlediska životního prostředí v ČR
10:33 Projekt Lucemburského institutu vědy a technologií
11:10 Příklad ekologického bodu zvratu městského minielektromobilu ŠKODA CITIGOe iV
13:06 Příklad ekologického bodu zvratu hatchback elektromobilu VW eGolf
14:22 Příklad ekologického bodu zvratu crossover elektromobilu KIA e-SOUL (Hyundai Kona Electric)
15:58 Příklad ekologického bodu zvratu sedan elektromobilu Tesla Model 3
17:24 Příklad ekologického bodu zvratu SUV elektromobilu Jaguar I-PACE
18:43 Příklad ekologického bodu zvratu velkého liftback elektromobilu Tesla Model S
19:56 Přehled použitých parametrů pro model (450g CO2 z výroby 1 kWh elektřiny a 20% snížení během této dekády)
22:44 Ekologický bod zvratu elektromobilů nastává v Česku po ujetí cca 45 000 km
23:16 A výrazně si jej můžete zkrátit instalací fotovoltaiky či nákupem čisté elektřiny
25:00 Energetický mix ČR se bude neustále zlepšovat díky odstavování uhelných elektráren
25:31 Pozitivní spirála čisté energie pro výrobu, používání a >90% recyklaci (elektromobilů)
25:56 Závěr: tady a teď je třeba jednat a snižovat naši osobní zátěž životního prostředí

Použíté odkazy, tak jak jdou ve videu po sobě:

Web Evropské agentury pro životní prostředí:
https://www.eea.europa.eu/cs/themes/transport/intro

Web Ministerstva životního prostředí – Ochrana ovzduší – Zdroje znečišťování ovzduší – Doprava
https://www.mzp.cz/cz/doprava

Studie o vývoji dopravy v ČR z hlediska životního prostředí: https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/doprava/$FILE/OOO-Studie_doprava_2017-20190708.pdf

Projekt Lucemburského institutu vědy a technologií: srovnávač dopadu životního cyklu salovacího vozu vs. elektromobilu z pohledu globálních emisí CO2
https://climobil.connecting-project.lu/

Výroba energie z uhlia v Únii vlani klesla o 24 percent – článek
https://euractiv.sk/section/energetika/news/vyroba-energie-z-uhlia-v-unii-vlani-klesla-o-24-percent/

Aktuální emise CO2 z výroby elektřiny
https://www.electricitymap.org

ČEZ – plán tlumení uhelné energetiky v ČR
https://www.cez.cz/webpublic/file/edee/ospol/fileexport-s/pro-investory/informacni-povinnost-emitenta/2019-10/vnitrni-informace-cez-031-2019_uhelna-energetika_v_cr.pdf

Příklad ekologického bodu zvratu městského minielektromobilu ŠKODA CITIGOe iV
zde

Příklad ekologického bodu zvratu hatchback elektromobilu VW eGolf
zde

Příklad ekologického bodu zvratu crossover elektromobilu KIA e-SOUL 64 kWh
zde

Příklad ekologického bodu zvratu sedan elektromobilu Tesla Model 3 75 kWh
zde

Příklad ekologického bodu zvratu SUV elektromobilu Jaguar I-PACE 90 kWh
zde

Příklad ekologického bodu zvratu velkého liftback elektromobilu Tesla Model S 100 kWh
zde

 

Použité předpoklady ve výše uvedených modelech:


Proč točím videa o radosti z elektromobility: https://www.electrodad.cz/proc/

Chci inspirovat milion lidí k přechodu na elektromobil. Pokud vám má mise i nezávislá tvorba dávají smysl, prosím, podpořte mne na https://www.patreon.com/electrodad